maandag 14 maart 2011

Cases

JCI Amsterdam International (Business)



JCI staat Junior Chamber International en steunt op de werking van vier basis begrippen die als rode draad door de beweging lopen: Individu, Gemeenschap, Internationalisme, en Business.
En met deze 4 begrippen probeert JCI een bijdragen te leveren tot de vooruitgang van de universele gemeenschap door aan jonge mensen kansen te bieden om hun Leiderschap kwaliteiten, Verantwoordelijkheidsbesef, Medemenselijkheid en Ondernemingszin te ontwikkelen.

Jennifer Delano schreef een communicatieve jaarplanning voor zowel de interne als de externe communicatie. Vervolgens voerde JenJenPR by Jennifer Delano deze uit. Met PR Acties tijdens elk kwartaal en een constructieve aanpak voor de website, nieuwsbrief en Social Media haalden JCI Amsterdam International diverse malen nationaal de kranten en televisie. Als kers op het toetje werd dat jaar de JCI Internet Award hiermee gewonnen.

Smart & Sexy (Livestyle)

Op 22 April 2010 werd het Amsterdamse koningsplein getransformeerd tot een toneel voor een bijzondere happening ruim 75 vrouwen vierde Rokjesdag. Een aantal weken hiervoor werd JenJenPR by Jennifer Delano gebeld met de vraag de pers te verzorgen voor een happening met dansende vrouwen. JenJenPR stelde voor deze op rokjesdag te organiseren ter ere van Martin Bril.

Vervolgens contacteerde zij van te voren, tijdens de actie en hierna de pers. Ook zorgde JenJenPR voor gedegen beeld- en videomateriaal en stuurde deze richting diverse kranten. Daarnaast zette zij de publicaties op een rij voor Smart&Sexy en supporte zij de social media buzz.

De combinatie van de flashmob en het gekoppelde nieuws hieraan werd het breed gepubliceerd. Volkskrant publiceerde een grote foto op de voorkant net als de Sp!ts, Metro, diverse andere bladen en websites.

MasterPeace (Goed Doel)

Op 21 September 2010 viel Prinsjesdag en World Peace Day op één dag. Een mooi moment voor Masterpeace om uit te pakken. Het werd dé dag dat vrouwelijke Kamerleden zich tonen met de meest gewaagde hoeden. Zes Kamerleden waren door een Masterpeace team gekoppeld aan een designer.

JenJenPR organiseerde een PR Actie om bovenstaand teamwerk nog verder onder de aandacht te brengen. Er werden modellen, visagist Ria Kap, omkleedlocatie, rode lopers, productie muziek, muziekapparatuur, fotografen en een filmcrew georganiseerd. Op twee locaties in Den Haag vond er een catwalk plaats met speciaal gemaakte Masterpeace kleding en muziek. Op Den Haag Centraal verzamelde een grote menigte publiek zich hiervoor. De tweede catwalk vond in het midden van het politieke centrum Den Haag plaats. Na de modellen gingen ook de zes Tweede Kamerleden de catwalk op. Dit zorgde voor unieke beelden (video- & fotomateriaal) en extra publiciteit (naast Shownieuws, RTL Boulevard, NOS, alle grote kranten, Havana etc.)

Geen opmerkingen: